Ontstaan en doelstelling - WOW Wensen Op Wielen

Hoofdmenu:

Ontstaan en doelstelling

Informatie

Kinderen en mooie auto’s. Die twee gaan goed samen. Menig kinderhart gaat sneller kloppen bij het zien van een langgerekte limousine of een blitse sportwagen. Deze bolides staan voor glitter en glamour, een andere wereld. En dat is precies wat Stichting Wens op Wielen beoogt. We maken de wereld voor het kind en zijn gezin even anders. We doorbreken de harde dagelijkse realiteit en zetten daar een mooie dag voor in de plaats. Het moment is eindig, maar de herinnering is blijvend. We laten wensen uitkomen.

Het idee voor Stichting Wens op Wielen ontstond begin 2012 toen enkele vrijwilligers vanuit hun dagelijkse werkzaamheden met eigen ogen zagen wat voor een plezier kinderen kunnen hebben wanneer ze in een bijzonder vervoermiddel worden gehaald en gebracht. De initiatiefnemers wilden mooie voertuigen op een structurele basis gratis beschikbaar kunnen stellen aan stichtingen die kinderwensen in vervulling laten gaan. Hierdoor kunnen die stichtingen hun goede werk nog beter doen. Ook wil Wens op Wielen zelf zogenaamde WoW-dagen organiseren, waarbij de verworven vervoermiddelen worden ingezet.
In april 2012 werd Stichting Wens op Wielen officieel opgericht. Een jaar nadat bestuur en notaris hun handtekening zetten onder de oprichtingsakte, was het eerste WoW-voertuig, een blitse politie-auto, een feit. Ondertussen bouwt WoW gestaag verder aan een toekomst, gericht op het vervullen van kinderwensen.

Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu